Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Augustowie

Dobry start”

Podstawa prawna:

  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” (Dz. U. z 2018 r., poz. 1061)

 

Miejsce i termin składania wniosków

 Wnioski składa się w:

Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej

16-300 Augustów

ul. Wojska Polskiego 1

 

Dział Świadczeń Rodzinnych Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Augustowie czynny jest w poniedziałek, wtorek, środa, piątek w godzinach od 7.00 do 15.00 oraz w czwartek w godzinach od 7.00 do 17.00.

Formularze wniosków, zaświadczeń i oświadczeń niezbędnych do ustalenia prawa do świadczeń udostępnia Ośrodek. Ponadto formularze wniosków oraz niezbędnych załączników dostępne są na stronie internetowej: http://www.mopsaugustow.naszops.pl/.

Wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia Dobry start są przyjmowane od dnia 1 sierpnia danego roku, a w przypadku wniosków składanych drogą elektroniczną - od dnia 1 lipca danego roku.

 

 

 

 

300 złotych – tyle wynosi świadczenie „Dobry Start” dla każdego uczącego się dziecka. Rząd ustanowił program, na podstawie którego rodziny otrzymają raz w roku 300 zł na każde dziecko uczące się w szkole – bez względu na dochody.  

 

 

Świadczenie dobry start przysługuje:

1) rodzicom, opiekunom faktycznym, opiekunom prawnym, rodzinom zastępczym, osobom prowadzącym rodzinne domy dziecka, dyrektorom placówek opiekuńczo-wychowawczych, dyrektorom regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych – raz w roku na dziecko;

2) osobom uczącym się – raz w roku.

W przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – świadczenia będą realizowane przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie.

 

Świadczenie dobry start przysługuje w związku z rozpoczęciem roku szkolnego do ukończenia:

1) przez dziecko lub osobę uczącą się 20. roku życia;

2) przez dziecko lub osobę uczącą się 24. roku życia – w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.

 

Świadczenie dobry start przysługuje także w przypadku:

1) ukończenia 20. roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 20. rok życia;

2) ukończenia 24. roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 24. rok życia – w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.

 

W przypadku dziecka biorącego udział w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych, świadczenie dobry start przysługuje nie wcześniej niż od roku kalendarzowego, w którym dziecko kończy 7. rok życia.

 

Świadczenie dobry start przysługuje wyłącznie dzieciom uczącym się w szkole (szkoła  w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” oznacza szkołę podstawową, dotychczasowe gimnazjum, szkołę ponadpodstawową i dotychczasową szkołę ponadgimnazjalną, z wyjątkiem szkoły policealnej i szkoły dla dorosłych, szkołę artystyczną, w której jest realizowany obowiązek szkolny lub nauki, a także młodzieżowy ośrodek socjoterapii, specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy, specjalny ośrodek wychowawczy, ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy).

Program nie obejmuje dzieci realizujących przygotowanie przedszkolne ani w przedszkolu, ani w tzw. „zerówce” w szkole. Nie obejmuje także studentów, uczniów szkół policealnych i uczniów szkół dla dorosłych.

Świadczenie dobry start nie podlega unijnej koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego. Oznacza to, że gmina ustali prawo do  świadczenia dobry start samodzielnie i nie przekaże wniosku  do wojewody, nawet jeśli jeden z rodziców dziecka przebywa poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej - w państwie Unii Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub w Szwajcarii.

 

 

Aby otrzymać świadczenie z programu „Dobry start”, należy złożyć wniosek. Wniosek – podobnie jak wnioski o świadczenia rodzinne, świadczenia wychowawcze i świadczenia z funduszu alimentacyjnego – będzie można składać już od 1 lipca online przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną, a od 1 sierpnia drogą tradycyjną (papierową). Wniosek należy złożyć najpóźniej do 30 listopada.

 

Ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz wypłata przysługującego świadczenia następuje w terminie 2 miesięcy, licząc od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami, przy czym w przypadku wniosków o ustalenie prawa do świadczenia dobry start złożonych wraz z dokumentami w lipcu lub sierpniu ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz wypłata przysługującego świadczenia następuje nie później niż do dnia 30 września. 

 

Więcej informacji dotyczących świadczenia w ramach programu „Dobry start” można uzyskać na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: https://www.mpips.gov.pl/aktualnosci-wszystkie/dobry-start/.

 

Informacje o przyznaniu świadczeń z programu „Dobry start” wysyłane będą z adresu poczty elektronicznej: mops.dobrystart@urzad.augustow.pl

AKTUALNOŚCI, strona 1:

Poradnictwo świadczone w ramach projektu „Każdy ma szanse na lepsze jutro – wsparcie rodzin w trudnej sytuacji życiowej”

Utworzono dnia 05.03.2018

Bezpłatne porady prawne udzielane są w poniedziałki w godzinach 800 – 1100 .

Bezpłatne porady psychologiczne udzielane są w poniedziałki w godzinach 1130 – 1430 po wcześniejszym umówieniu się bezpośrednio z psychologiem lub telefonicznie - nr telefonu 87 64 45 430 wew. 34

Poradnictwo świadczone jest w ramach projektu „Każdy ma szanse na lepsze jutro – wsparcie rodzin w trudnej sytuacji życiowej” współfinansowanego przez Gminę Miasto Augustów, realizowanego przez Stowarzyszenie na Rzecz Pomocy Społecznej w Augustowie ul. Wojska Polskiego 1.

czytaj dalej na temat: Poradnictwo świadczone w ramach projektu „Każdy ma szanse na lepsze jutro – wsparcie rodzin w trudnej sytuacji życiowej”

Przygotowywanie i wydawanie goracych posiłków dla mieszkańców Augustowa w 2018 roku.

Utworzono dnia 06.12.2017

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Augustowie informuje, że Wykonawca na przygotowywanie i wydawanie gorących posiłków w punkcie Wykonawcy dla mieszkańców Augustowa na rok 2018 ....

czytaj dalej na temat: Przygotowywanie i wydawanie goracych posiłków dla mieszkańców Augustowa w 2018 roku.

Zima 2017r.

Utworzono dnia 30.10.2017

Szanowni Mieszkańcy Augustowa !

W związku z nieuchronnie nadchodzącą zimą, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Augustowie apeluje o szczególną wrażliwość na los osób wymagających szczególnej troski – bezdomnych, starszych, samotnych, chorych czy niepełnosprawnych. Surowe warunki klimatyczne mogą stanowić zagrożenie zdrowia, nawet życia ludzi przebywających w opuszczonych budynkach, na strychach, klatkach schodowych, domkach na terenie ogródków działkowych. Pamiętajmy o tym, że w porę udzielona pomoc może uratować czyjeś życie. Nie przechodźmy obojętnie obok potrzebujących wsparcia, także obok osób, które z niewiadomych przyczyn leżą na ulicy. Zamarznięcie grozi każdemu, niezależnie czy jest chory, trzeźwy czy pijany. Powiadamiajmy odpowiednie służby, gdy widzimy, że ktoś potrzebuje pomocy : numer alarmowy- 112, Policja- 997, Pogotowie Ratunkowe - 999, Straż Pożarna - 998. Na informacje oczekujemy w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Augustowie, ul. Wojska Polskiego 1, numer tel. 87 644 54 30. Można również skorzystać z czynnej całą dobę infolinii Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Augustowie - 87 643 81 26.

Już od wczesnej jesieni Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej podejmował stosowne działania – pracownicy socjalni odwiedzali osoby samotne i rodziny . Rozpoznano ich potrzeby, zapewniono pomoc w postaci żywności, opału, odzieży.
W Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej trwa zbiórka odzieży zimowej (w dobrym stanie), która sukcesywnie jest przekazywana najbardziej potrzebującym. Zachęcamy do włączenia się w akcję.

Wrażliwość i współpraca Mieszkańców z odpowiednimi służbami w okresie jesienno–zimowym może zapobiec wielu tragicznym w skutkach zdarzeniom. Nie bądźmy obojętni!

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Augustowie

Augustów, 2017r.

czytaj dalej na temat: Zima 2017r.

Informacja dotycząca Karty Dużej Rodziny

Utworzono dnia 29.08.2017

Szanowni Państwo,

zgodnie z wiadomością przekazaną przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, uprzejmie informujemy, że zmiana polegająca na możliwości przyznania Karty Dużej Rodziny rodzicom lub małżonkom rodziców, którzy kiedykolwiek mieli na utrzymaniu łącznie co najmniej troje dzieci, wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2019r. Natomiast od 1 stycznia 2018r. wejdzie w życie zmiana polegająca na możliwości wnioskowania o Kartę Dużej Rodziny w formie elektronicznej, wyświetlanej przy pomocy dedykowanej aplikacji na urządzenia mobilne (smartfony, tablety).

 

Zmiana wzoru wniosku - Karta Dużej Rodziny

Utworzono dnia 04.08.2017

1 sierpnia 2017r. nastąpiła zmiana wzoru wniosku o przyznawanie Karty Dużej Rodziny lub wydawanie duplikatu Karty Dużej Rodziny. Składając wniosek należy dołączyć: - oświadczenie dotyczące władzy rodzicielskiej przez każdego z rodziców/małżonków ubiegających...

czytaj dalej na temat: Zmiana wzoru wniosku - Karta Dużej Rodziny

KOMUNIKAT dotyczący wniosków o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych, wychowawczych (500+) oraz funduszu alimentacyjnego

Utworzono dnia 19.07.2017

Szczegółowe informacje dotyczące mających wejść w życie od 1 sierpnia 2017r. zmian w świadczeniach dla rodzin zawiera komunikat Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

 

czytaj dalej na temat: KOMUNIKAT dotyczący wniosków o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych, wychowawczych (500+) oraz funduszu alimentacyjnego

Sprawozdanie merytoryczne MOPS 2016

Utworzono dnia 31.05.2017

Sprawozdanie merytoryczne MOPS 2016

Kampania "Bezpieczny i Aktywny Senior"

Utworzono dnia 24.04.2017

OGŁOSZENIE

Utworzono dnia 19.04.2017

OGŁOSZENIE

o otwartym naborze Partnera w celu wspólnego opracowania koncepcji, a następnie wspólnej realizacji projektu partnerskiego w ramach poddziałania 7.2.1 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.

czytaj dalej na temat: OGŁOSZENIE

Zmiana adresu BIP

Utworzono dnia 09.03.2017

Ogłoszenie o konsultacjach wspieranie rodziny

Utworzono dnia 23.01.2017

Zapraszam do konsultacji społecznych Programu Wspierania Rodziny na lata 2017-2019 Gminy Miasto Augustów

czytaj dalej na temat: Ogłoszenie o konsultacjach wspieranie rodziny

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

w Augustowie

ul. Wojska Polskiego 1

16-300 Augustów

tel: 87 64 45 430

e-mail: mops@urzad.augustow.pl

Kalendarium

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Październik 2018
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 77

W poprzednim tygodniu: 84

W tym miesiącu: 254

W poprzednim miesiącu: 421

Wszystkich: 8839